Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2009

Χριστούγεννα όχι για όλους






Παραμονή Χριστουγέννων σήμερα

Ημέρες που γιορτάζουν κυρίως τα παιδιά .

Τα παιδιά μεσα μας , δύπλα μας , γύρω μας.

Ομως υπάρχουν κάποια ορφανοτροφεία ,

που τα παιδιά που κατοικούν εκεί ,

είναι ξεχασμένα απο όλους .

Παιδιά που έχουν χάσει τους γονείς τους,.

Ταλαιπωρημένα από την ζωή ,

που κουβαλάνε στο κορμί τους ,

αρρώστιες ,

πόνο .

Παιδιά που τους απαγορεύουν

τα βλέμματα των άλλων,

τα δικά μας αυστηρά βλέμματα,

να αφήσουν το δάκρυ τους να κυλήσει ,

το γέλιο τους να ανθίσει .

Τους στερούμε την αγκαλιά ,

Και κάθε τρυφερό άγγιγμα .

Τα παιδιά αυτά βλέπουν κάθε μέρα ,

τον θάνατο στα μάτια .

Το κρεβάτι δίπλα τους αδειάζει

Ενας φίλος τους έφυγε .

Και μέτα κι αλλος κι άλλος.

Κι όμως , τα παιδιά αυτά ,

με μόνη συντροφιά

την ανάσα του θανάτου δίπλα τους,

και τα αδύναμα χέρια των συγκατοίκων τους ,

Βρίσκουν την δύναμη και γελούν ,

Αστειεύονται ,

Υπάρχουν .

Και ας μην τους θυμάται κανείς .

Ούτε κάν τα παιδιά τους.

.

Να σας γνωρίσω μερικά από αυτά.

Ο μικρός Γιαννάκης που μιλά μόνο γι αυτούς που τον αγάπησαν




Η γλυκιά Μαργαρίτα που πάντα χαμογελά




Ο συναισθηματικός Γιαννάκης ,
που έχει πληγωθεί πολύ στην ζωή του ,
από αυτούς που αγάπησε




Η ωραία Ελενίτσα ,
που κάποτε στεφθηκε
η ομορφότερη κοπέλα της πόλης της


Και τόσα άλλα παιδια ,
φυλακισμένα σε γέρικα κορμιά .
Παιδιά που και φέτος
δεν θα πάρουν ουτε ένα δώρο,
ούτε ενα γράμμα.
Παιδιά ,που πιθανόν να μήν είναι εδώ
τα επόμενα Χριστούγεννα.
.
.
.
Τέλος , θα ήθελα να δημοσιεύσω ένα ιδιαίτερο γράμμα.

.
.
.
.

31 σχόλια:

Margo είπε...

Εδώ ταιριάζει το.. εκεί που είσαι ήμουνα και εδώ που είμαι θα ρθεις! Γιατί τα παιδιά παίρνουν παράδειγμα από τη συμπεριφορές των γονιών τους.. έτσι ότι έκαναν εκείνοι στους γονείς τους τα ίδια θα εισπράξουν από τα δικά τους παιδιά.

Καλά Χριστούγεννα σου εύχομαι με υγεία, ομορφιά στη ζωή σου, γαλήνη και πληρότητα.
Σε φιλώ!

xristina είπε...

καλησπέρα...καλές γιορτές και χρόνια πολλά!!! μεγάλα παιδιά, όπως τα λές...ξέρεις, οι γέροι όσο μεγαλώνουν αποκτούν όλο και ποιο πολύ συμπεριφορές μικρού παιδιού...τέλος πάντων, πρέπει να τους θυμώμαστε και να τους δείχνουμε την αγάπη μας και εντός και εκτός γιορτών.

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

Τι φοβερη ανάρτηση!!!!


Το ξερεις το "παραμυθακι" με το γονιο που έκλεισε το δικο του γονιο στο γηροκομειο, ε;;;;
Ξέρεις τι του ειπε το παδι του:
Εκει μπαμπά θα σε βάλω κι εγώ......

issallos είπε...

@Τρελλε....
λεμε πως οι γιορτες αυτες ειναι για τα παιδια......!!!!
Κι ομως κανεις μας δεν θυμαται οτι ολοι μας παραμενουμε παιδια ακομα και στα βαθια μας γεραματα....

τιποτα δεν αλλαζει μονο το σαρκιο μας φθαρτο και ευαλωτο γινεται
μεσα μας .... παιδια μενουμε για παντα....

Χρονια Πολλα στο αιωνιο παιδι που ταξιδευει στο νου του καθενα μας
Χρονια Πολλα και σε σενα με τα ματια αυτα που βλεπουν πισω απο τις κουρτινες του κοσμου τουτου
....να περασεις ομορφα...!!!
αυτο ευχομαι για σενα φιλε !!!

Πάνος είπε...

Μόνο λύπη αισθάνομαι μετά την ανάγνωση της ανάρτησής σου... Έχεις δίκιο φίλε μου....

Όσες και αν βάζει ο νους ευχές
κρεμώ στ' αστέρια απόψε,
Τσ' αυγής λουλούδια να γενούν
κι όποιο σ' αρέσει κόψε.

Χρόνια Πολλά

Bουλα. είπε...

Δεν θα πω τιποτα..τα ειπες ολα..
Μονο θα ευχηθω σ ολα τα γερικα παιδια Καλα Χριστουγεννα.!!
Καλες γιορτες και σε σενα Τρελε μου!!!

anemona είπε...

Καλά Χριστούγεννα…
στα μοναχικά παιδιά…
στους ξεχασμένους απόμαχους της ζωής…
Χρόνια πολλά & καλά Χριστούγεννα και σε σένα …

ΦΩΤΕΙΝΗ είπε...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Λερναία Υδρα είπε...

Ξέρεις τι σκέφτονται?? Καλύτερα εδώ με τους ομοίους μου πάρα με αυτούς που με φυλάκισαν στην μοναξιά μου...
Πολύ λυπηρό...
Παραδείγματα από την ζωή για να μην κάνουμε τα ίδια λάθη...


Χρόνια πολλά
Καλημέρα!!!!

Τρελός του Χωριού είπε...

Margo μου
Τα παιδια είναι προεκτάσεις των γονιών τους . Ετσι και οι πράξεις των παιδιών είναι πολλές φορές συνέχειά των πράξεων των γονιών τους. Τα λόγια σου με έχουν σύμφωνο . Όμως κάποτε ,κάποιος ,πρέπει να τραβήξει μία γραμμή και να κερδίσει την πνευματική ελευθερία ,οι πράξεις του να μην ορίζονται από το βόλεμα του μιμητισμού .

Χρόνια πολλα και εγώ σου εύχομαι και σε ευχαριστώ για τις ευχές σου.

Τρελός του Χωριού είπε...

xristina μου
Οι άνθρωποι που ξαναποκτούν συμπεριφορά μικρού παιδιού είναι συνήθως αυτοι που αρχίζουν και αποκτούν την επίγνωση της ματαιότητας που έχουν τα συναισθήματά του εγωισμού , του φόβου και της ελπίδας . Οταν αρχίζουν και χάνουν αυτά που θεωρούσαν δεδομένα όπως τους γονείς τους , την υγεία τους ,την νιότη τους και εκεί κατανοούν πως τιποτα δεν ήταν ποτέ δικό τους .Εκεί είναι που αρχίζουμε όλοι να γινόμαστε πάλι παιδιά . Όσο για την αγάπη μας , πρέπει να την έχουμε πάντα εκεί ,στην άκρη των δακτύλων και των χειλιών μας.
Σε ευχαριστώ για το όμορφό πέρασμά σου από τον κήπο του τρελού.
Φωτεινές ευχές.

thumbelina είπε...

Καταλαβαίνω πως για κάποιους ίσως είναι δύσκολο να αναλάβουν τη φροντίδα των ηλικιωμένων γονιών τους, όμως οι συνθήκες ζωής στα περισσότερα γηροκομεία είναι τραγικές, και το αίσθημα εγκατάλειψης που βιώνουν αυτές οι ψυχούλες αβάσταχτο, σίγουρα τα ιδρύματα δεν είναι η μόνη και η καλύτερη λύση...άλλωστε και εμείς ήμασαταν κάποτε μικροι και ανήμποροι να κάνουμε πράγματα χωρίς τη βοήθεια των γονιών μας, αυτοί όμως είχαν υπομονή και αγάπη, δεν μας εγκατέλειψαν...
καλή χρονιά για όλους!

Λουλούδι Χωρίς Άρωμα είπε...

…κι όμως, σ’ αυτούς τους ανθρώπους του « φ θ ι ν ο π ώ ρ ο υ » χρωστάμε την ευδαιμονία δικής « ά ν ο ι ξ η ς »…

Πολύ δυνατή και σήμερα η ανάρτησή σου αγαπητέ μου Τρελλέ!

Αυτά τα μεγάλα παιδιά που οι περισσότεροι τα ξεχνάμε έχουν περισσότερη ανάγκη από στοργή και αγάπη…

Σε λίγες ώρες Τρελλέ μου,

όλοι μας θα καλωσορίσουμε τον νέο χρόνο…εύχομαι μέσα από την καρδιά μου, να σου χαρίσει απλόχερα όλα όσα επιθυμείς.

Η κάθε μέρα να είναι ομορφότερη, η κάθε εβδομάδα να είναι ιδιαιτέρα ξεχωριστή και ο κάθε μήνας να εισβάλει στη ζωή σου με ένα φωτεινό χαμόγελο και να αλλάζει όμορφα τη διάθεσή σου…

Πολλά πολλά φιλιά!

Bουλα. είπε...

Καλη χρονια!Χρονια πολλα με υγεια ευημερια και παντα ευτυχια Τρελε μου!!!

Eva F. είπε...

Φοβερή η ανάρτησή σου τρελλέ μου!

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ εύχομαι να έχεις....
Να σου πάνε όλα καλά το 2010....
... να είσαι καλά.

issallos είπε...

@Tρελλε μου... περασα να ευχηθω Καλη και ευτυχισμενη χρονια !!!!
την αγαπη μου φιλε !!!

Elen Chamelen είπε...

Θυμάμαι όταν ήμουν μικρότερη ότι ήθελα να δουλέψω σε γηροκομείο..Ένιωθα και ακόμη νιώθω μια στοργή γι'αυτά τα "παιδιά" και την ανάγκη να τους φροντίζω..
Δεν είναι μόνο τα Χριστούγεννα που είναι δύσκολα..Είναι η κάθε μέρα που περνάνε χωρίς τους ανθρώπους τους,χωρίς την αγάπη που τους λείπει..
Παρόλα αυτά εύχομαι χρόνια πολλά και καλή χρονιά γεμάτη υγεία και όμορφες περιπέτειες....

Τρελός του Χωριού είπε...

Ρικη
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια .Και ναί εχεις δίκιο . Ο λόγος του μικρού παιδιού της ιστορίας σου έχει τόσο μεγαλύτερη δύναμη από πολλά αλλά λόγια , που άλλα συνφωνούν και άλλα διαφωνούν με τούτη την αργή ευθανασία.

Τρελός του Χωριού είπε...

Φίλε μου Ισσαλλέ
Ζητώ συγνώμη που αργισα να απαντήσω στα σχόλια και τις ευχές σας , όμως έρχονται κάποιες φάσεις στήν ζωή ενώς ανθρώπου που όλες του οι σκέψεις οι πράξεις και οι στιγμές πρέπει να αφιερωθούν στο να ξεπεράσει κάποια κατάσταση . Μέχρι να καταφέρει την μετάβαση. την εξέλλιξή του. Σε αυτό βοηθάει πολύ το παιδί μέσα μας , που τρέχει μπρωστά από την γιαγιά Λογική , και πότε της πειράζει το μπαστούνι και πότε ανεβαίνει στους λόφους να δεί μακρυά και να της πεί τι είδε ,και κλέβει και μερικές άγριες μαργαρίτες από τα μαλλιά της άνοιξης για να τις προσφέρει στην στριμένη του γιαγιά τυλιγμένες σε ένα χαμόγελο.
Φιλέ μου σε ευχαριστώ για τις ευχές σου και ανταποδείδω

Τρελός του Χωριού είπε...

Πανο μου
σε χαίρομαι για την αυαίσθητη ψυχή σου.
Όμως η ζωή ήταν πάντοτε σκληρή με τους αδύναμους . Είναι ο μόνος της τρόπος να επιβιώνει .
Ελπίζω κάποτε ο άνθρωπος να φτάσει στο πνευματικό επιπεδω του να προφυλλάσει αυτό που εκείνη καταδικάζει , και όχι να κάνει τουτη την καταδίκη πιό σκληρη ,όπως συμβαίνει τώρα.
Σε ευχαριστώ για τις ευχές σου .
Και εσύ να έχεις μια καλή χρονιά

Τρελός του Χωριού είπε...

Βούλα μου
Η πιό όμορφη ευχή που έχω ακούσει φέτος .
Για τα γέρικα παιδιά ,
που πολλές φορες και εμε΄ςι οι ίδιοι κρύβουμε μέσα μας .
Πολλα φιλιά.

Τρελός του Χωριού είπε...

Χρόνια καλά
&
πολλα Χριστουγεννα
:)
και σε εσένα Ανεμώνα μου

Σε ευχαριστώ για τις όμορφες ευχές σου
εκ μέρους όλων των μοναχικών παιδιών.

Τρελός του Χωριού είπε...

Φωτεινή μου
Γεμάτο βαθυές και δυνατές στιγμές ευτυχίας ας είναι τουτο το έτος .
Αυτο σου ευχομαι και εγώ από καρδιάς.

Τρελός του Χωριού είπε...

Λερναία Υδρα μου
Δεν υπάρχουν ομοιοι ανθρωποι καιτα την γνώμη μου. Εντος και εκτός τους, έχω συναντήσει επί τα αυτά ,γέρονται που είναι νέοι και νέους που είναι γέροντες .Ομοίους που δεν μοιάζουν και ανόμοιους που μοιάζουν περισσότερο . Όποτε όμως κοιταξα πραγματικά κοντά , είδα πως το θαύμα της ζωής είναι πως ο καθε ένας μας είναι ενας τελειως διαφορετικός γαλαξίας από τον άλλον ,δεμένοι όμως όλοι στο ίδιο σύμπαν,και τραβά ο ένας τον άλλον με τις ... πράξεις του ,στην ίδια μοίρα.
Να έχεις μια δημιουργική χρονιά.
Σε ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια σου.

Τρελός του Χωριού είπε...

thumbelina μου
Συμφωνώ τόσο με τα λόγια σου . Ο άνθρωπος σε όλες τις ηλικίες χρειάζεται φροντίδα . Αλλες φορες περισσότερη και άλλες λιγότερη . Αλλές φορές μπορεί να καταφέρει μόνος του να καλύπτει τις ανάγκες του και άλλες όχι . ΑΥτό που όμως όλοι εχουν περισσότερο από τα πάντα ανάγκη , είναι η αγάπη . Και ενα παιδί και ενας γέρος μπορούν και εχουν την δύναμη να επιβιώσουν μόνοι τους , μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους . Αυτό που πρέπει να έχουν μέσα στην καρδιά τους , είναι ο λόγος για να το κάνουν . Ο λόγος για να ζήσουν. Και αυτός ο λόγος είναι η Αγάπη και οι διάφορες όψεις της.
Ενα παιδί δεν σου αφήνει περιθώρια να μην το προστατεύσεις .Να μήν του δώσεις αγάπη . Ενας Γέροντας σου αφήνει τουτο το περιθώριο . Αυτή ειναι η διαφορά .
Πολλά φιλιά ευαίσθητη καρδιά .
Να έχεις καθαρό φως ετουτη την χρονιά σην ζωή σου ευχομαι.

Τρελός του Χωριού είπε...

…κι όμως, σ’ αυτούς τους ανθρώπους του « φ θ ι ν ο π ώ ρ ο υ » χρωστάμε την ευδαιμονία δικής « ά ν ο ι ξ η ς »…

Μετά από αυτή την φράση σου Λουλούδι μου χωρίς άρωμα , εγώ τι άλλο μπορώ να προσθέσω ;
Απλά υποκλήνομαι στην δωρική λυρικότητα του λόγου σου .

Ευχομαι και σε σένα μια χρονια γεμάτη αξέχαστες μετέωρης ευτυχίας στιγμές.

Τρελός του Χωριού είπε...

Ευα μου
Σε ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια και για τις ζεστές ευχές σου.
Ανταποδειδω τες από καρδιάς ,
και με ένα χαμόγελο .

Τρελός του Χωριού είπε...

Assel μου
Με εξέπληξε ευχάριστου αυτή σου η ευαισθησία. Όπως γράφω και πιό πάνω , αυτοί οι άνθρωποι στερούνται σιγά σιγά τον λόγο του γιατί να ζήσουν την επώμενη μέρα . Και είναι ευκολο να το λένε αυτό ανθρωποι όπως εμεις που κάθε μέρα γευόμαστε τα δώρα του έρωτα ,της νιότης , της υγείας. Αυτοί οι άνθρωποι παλεύουν καθε μέρα με την μοναξια και τον πόνο .
Πολύ όμορφα τα λόγια σου στον κήπο του τρελού . Ανθησες όμορφα χρώματα .
Ευχομαι τέτοια χρώματα να ζήσεις όλο το νέο έτος , γεμάτα φώς και δύναμη στις στιγμές σου.

Artanis είπε...

Άργησα να περάσω, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ...
Πανέμορφο το ποστ, το γράμμα στο τέλος, τα λέει όλα...
Ελπίζω να πέρασες καλά τις γιορτινές μέρες, καλή χρονιά να έχουμε...

Τρελός του Χωριού είπε...

Artatis μου
Σε όλες τις γιορτες μέχρι και σήμερα που μιλάμε ,ήμουν ή άρρωστος με ιλίγγους και δύσπνοια ή πνιγμένος στην εργασία λόγο απογραφών έτους ή και τα δύο μαζί . Αυτός είναι και ο σοβαρότερος λόγος της απουσίας μου από την όμορφη συντροφιά σας στον κόσμο των blogs.

Σε ευχαριστώ για τα όμορφα σου λόγια , και εύχομαι και σε εσένα μια φωτεινή χρονια .
Πολλα φιλιά στην οικογένειά σου και σε εσένα Αρτάνις μου
:)

Τρελός του Χωριού είπε...

Artatis μου
Σε όλες τις γιορτες μέχρι και σήμερα που μιλάμε ,ήμουν ή άρρωστος με ιλίγγους και δύσπνοια ή πνιγμένος στην εργασία λόγο απογραφών έτους ή και τα δύο μαζί . Αυτός είναι και ο σοβαρότερος λόγος της απουσίας μου από την όμορφη συντροφιά σας στον κόσμο των blogs.

Σε ευχαριστώ για τα όμορφα σου λόγια , και εύχομαι και σε εσένα μια φωτεινή χρονια .
Πολλα φιλιά στην οικογένειά σου και σε εσένα Αρτάνις μου
:)

Προ-Βληματικές ΣημειΏσεις ενος τρελού, στο ΑγριοΛόγιο 2016

Συνοδηπόροι

Αρχειοθήκη ιστολογίου